BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

Back in business!

Tänään on ihan loistava päivä päivittää blogia!
Aamuhan meni mukavasti siinä, kun katteltiin Jarin häärimistä yhden Kian etupuskurin muovikorjauksen kimpussa. Vaikkakin kyseinen korjaustapa oli jo ennestään tuttu, niin oli ihan jees virkistää muistiaan kyseisen asian tiimoilta. Kertaushan on opintojen äiti! Ja hienostihan se paikkailu onnistu. Jos nyt iskettäis haljennu puskuri eteen, niin kyl uskoisin, et sen korjaaminen hoituis.

Tiivistelmä muovikorjauksesta:
- Puskurin vauriokohta puhdistetaan rasvanpoistoaineella huolellisesti.
- Halkeaman päähän porataan reikä, joka estää halkeaman jatkumisen sekä poistaa jännitystä.
- Vauriokohta ja sitä ympäröivä alue hiotaan P180 hiomapaperilla.
- Paikkamateriaalista leikataan sopivan kokoinen, joka sitten kiinnitetään puskurin taustapuolelle.
- Korjattavan alueen taustapuoli käsitellään paikkamateriaalin pohusteella, jonka annetaan vaikuttaa 5 minuuttia ennen      paikkamateriaalista leikatun palasen kiinnitystä.
- Halkeaman reunat viistetään V-muotoon, jotta liimapinta-ala kasvaisi (takaa paremman pysyvyyden).
- Vaurion etupuoli käsitellään muovipohjusteaineella ja sen annetaan vaikuttaa 10 minuuttia ennen liimausten          aloitusta.
- Liima levitetään tasaiseksi kerrokseksi halkeamaan ja annetaan kuivua 20 minuuttia, jonka jälkeen se hiotaan    P180 hiomapaperilla. Mikäli liimattuun kohtaan on vielä jäänyt koloja, ne täytetään uudella                           liimakerroksella.
- Kun vauriokohta on hiottu tasaiseksi, se voidaan maalata.


Jarin touhuilujen välissä päästiin livistämään myös Corvetten kimppuun. Kittailut ja hionta jatku omalla rutiinillaan vaikkakin motivaatio on vähän tuntunu olevan hukassa loman jälkeen. Ja ihan niinku lomalla lupasin, niin nyt on luvassa vähän päivitystä tapahtuneista.
Elikkä siis ennen hiihtolomalle lähtöö konepeiton ja etulokareiden välistä "pientä" haritusta alettiin korjailla. (Osan kuvista kävin sniikkailemas Villeltä)

Lokarin kulma hiottiin lasikuidulle ja sit teipattiin huolellisesti


Sit pursotettiin uretaania...

...joka sit hiottiin oikeeseen muotoon

Uretaani teipattiin piiloon ja teipin pinta vahattiin
Vähän hartsia ja lasikuitumattoo pintaan
Kun muotti oli otettu irti korista, kulmaa vähän paksunnettiin valmiiks
Ja tässä sovitellaan palaa paikalleen

Kittailut on edenny hyvää vauhtia ja muodot alkaa jo löytyyn. =)

Etukulma on jouduttu rakentaan uusiks...

... samaten takapää
Tän lisäks myös ovet on asennettu kiinni ja niiden kittailut alotettu.

Ville ja Aleksi säätää ovien kanssa
Ovethan luonnollisesti on kans korin kanssa vähän eri tasassa
Auton perästä nyhdettiin ennen lomalle lähtöö joitain osia irti, tai no oikeestaan lähes kaikki, pelkät renkaat tais vaan jäädä paikoilleen. Kyseiset osat, joista mulla ei luonnollisestikaan oo hajuukaan, et mitä ne oli, nii ne meni huoltoon ja tän viikon lopulla Corvette-asiantuntija Kimmo Nevalainen tulee kasaileen ne sit takasin kiinni. Samalla myös aiotaan vähän hiillostaa miestä, et mitenkäs koria oikein kuuluis kittailla ja hioo, jotta kaikki osat, kuten puskurit, saatais sopiin autoon ja täten myös näyttään hyviltä.

Kimmo, Kim ja Aleksi ihmettelee vastairroitettua Corvetten perämurikkaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti